Nieuws

“We doen wat we zeggen en we zeggen wat we doen”

Deel dit artikel
Mariëlle-Lammerink-in-het-Veld-schoonmaak-keurmerk-schoon

“Je moet het Keurmerk Schoon willen hebben vanuit een intrinsieke motivatie”, vindt onze Directeur bedrijfsvoering Mariëlle Lammerink. “Je zegt ermee dat je als organisatie staat voor professionaliteit en betrouwbaarheid. Dat je kwalitatief een goede partij bent.”

“Het Keurmerk Schoon staat voor ons voor betrouwbaarheid. Dat logo moet een opdrachtgever het vertrouwen geven dat je als bedrijf je zaakjes op orde hebt qua regelgeving, arbowet, personeel en administratie. Wij hadden als in het Veld schoonmaak b.v. alles op orde”, vertelt Mariëlle, “maar de vraag is of we het goed hadden gedocumenteerd. Uiteindelijk moet álles wel kloppen. Het keurmerk heeft daarbij geholpen.“

MAXIMALE BESCHERMING TEGEN KETENAANSPRAKELIJKHEID.

Volgens Lammerink beschermt het Keurmerk Schoon de opdrachtgever tegen ketenaansprakelijkheid. “Ik denk niet eens dat heel veel opdrachtgevers hier vanaf weten. Als je een dienst inkoopt, sta je nooit stil bij de mogelijkheid dat het bedrijf omvalt. Maar áls het gebeurt, kan je als opdrachtgever echt pech hebben.” “Een bedrijf met het Keurmerk Schoon, dat zaken doet met een niet getoetste onderaannemer, moet verplicht een percentage van het factuurbedrag op een G- rekening van de onderaannemer zetten. Dus móchten wij of de onderaannemer in financiële nood komen dan kunnen de belastingverplichtingen alsnog worden nagekomen. De Belastingdienst hoeft hier dan niet voor aan te kloppen bij de opdrachtgever.” “Zie het Keurmerk Schoon als een soort checklist om jezelf ervan te verzekeren dat je krijgt wat we beloven. We doen wat we zeggen en zeggen wat we doen.”

MEER WAARDERING VOOR SCHOONMAKERS.

Als bedrijf met het keurmerk onderteken je ook de Code Verantwoordelijk Marktgedrag. De focus van de Code ligt onder andere op oprechte aandacht voor de schoonmaker. “Los van het feit dat opdrachtgevers er goed aan doen om een bedrijf te kiezen met het Keurmerk Schoon, kies ik graag partijen die goed zijn voor mijn mensen. En die zijn er gelukkig ook genoeg. Steeds meer opdrachtgevers willen bijvoorbeeld weten wanneer De dag van de Schoonmaker eraan komt. Ze willen dan zelf ook iets extra’s doen voor de schoonmakers”. “Je merkt dat er vooral meer waardering is voor de schoonmakers die ‘een gezicht’ hebben. Daarom is het ook zo positief dat steeds meer opdrachtgevers kiezen voor dagschoonmaak.”

EEN WAARDEVOL KEURMERK.

Een andere reden voor Mariëlle om voor het Keurmerk Schoon te kiezen, is dat het je een voorsprong geeft bij aanbestedingen en tenders. “In een land als Nederland moet je gewoon voldoen aan veel regels. En met het keurmerk kan je dat laten zien. Onze website is momenteel onder constructie, maar daar vermelden we het straks zeker. Het logo staat al op onze offertes en indien noodzakelijk lichten wij dat tekstueel ook toe. Het is belangrijk dat opdrachtgevers de noodzaak inzien van een waardevol keurmerk.”

bron: www.keurmerkschoon.nl

Schoonmaak

Specialistische Reiniging

Bedrijfscatering

Housekeeping

Over ons

In het Veld groep is een regionaal familiebedrijf met een hoge betrokkenheid. Wij zijn specialist in het leveren van facilitair maatwerk op het gebied van schoonmaak, bedrijfscatering en housekeeping.

Ons team

Er werken ruim 700 medewerkers bij in het Veld en we blijven groeien. Daar zijn we trots op! We stellen ons back-office team graag aan u voor. Zo weet u met wie u samenwerkt.

Op zoek naar werk?